Beaumont | Beerbohm
Civic Education in Polarized Times
ISBN 978-3-7560-1893-2
englischThis book reveals the possibilities and challenges of civic education in circumstances of extreme polarization. In a time of increasing political polarization, what should the goals of civic education be, and how should they be implemented? Contributors raise a variety of crucial considerations not only about how to educate citizens in a polarized era but also for a polarized era. What types of civic learning hold promise for preparing students to navigate their way through a political landscape of escalating hostile factions, distrust, truth decay, and disagreement about basic facts? Could or should civic education attempt to reduce or counteract polarization – or should it focus on other aims?
Der Band zeigt die Möglichkeiten und Herausforderungen von politischer Bildung unter Bedingungen extremer Polarisierung auf und lotet die Ziele aus, die politische Bildung in einer Zeit zunehmender Polarisierung verfolgen sollte. Die Autor:innen analysieren vielversprechende Formen politischer Bildung, um Schüler:innen darauf vorzubereiten, sich in einer politischen Landschaft zurechtzufinden, in der die Feindseligkeit zwischen den Parteien, das Misstrauen, die Wahrheitskrise und die Uneinigkeit über grundlegende Fakten zunehmen. Kann oder sollte politische Bildung versuchen, gesellschaftliche Polarisierung zu verringern bzw. ihr entgegenzuwirken?
- Faktenstreit
- political polarization
- Bürgererziehung
- Wahrheitsverfall
- combating polarization
- Polarisierungsbekämpfung
- Vertrauensverlust
- Meinungsverschiedenheiten
- Schüler
- polarization reduction
- differences of opinion
- disputes about facts
- Civic Education
- collapse of truth
- educational concepts
- Bildungskonzepte
- Polarisierungsreduktion
- pupils
- politische Polarisierung
- politische Landschaft
- political landscape
- loss of trust
- Politische Bildung
- Bürgerbildung