englischMedia business is special – this can be proven by a closer look at the type or manner of financing the enterprise. In addition, it is quite different to finance a startup business compared to other companies, e.g. founders in craft. The current volume respects these specialties of startups and the media business – and it focuses on the core challenges for founders trying to finance their idea or ready conceptualized media startup. The book – with that – is similarly relevant for scientists and practitioners. All instruments for financing the enterprise are introduced and shown clearly arranged – their relevance are carved out and directly put to the industry and their characteristics. The study generates a special value by summing up statements of current founders – all working in media business – concentrated experience chapter by chapter. Thus, founders will be able to challenge their ideas directly.
Die Medienbranche hat ihre Besonderheiten – dies macht sich immer wieder auch an der Art und Weise bemerkbar, wie Medienunternehmen finanziert werden. Der Band konzentriert sich auf die zentralen Fragestellungen. Er ist gleichermaßen für die Wissenschaft wie für die Praxis ausgelegt. Alle relevanten Finanzierungsinstrumente werden in übersichtlicher Form präsentiert, ihre Bedeutung wird herausgearbeitet und direkt auf die Branche und ihre Spezifika angewandt. Dabei liegt der besondere Wert der Studie in den gesammelten Aussagen der Praktiker. Gebündelte Erfahrung wird so kapitelweise verfügbar gemacht. Praktiker können sich und ihre Ideen also direkt an bereits eingeführten Konzepten messen.